Tam kde lišky dávají dobrou noc aneb stavíme si pelíšek

Tak už to je rok a něco co jsme si jeli do Německa pro naší dodávku. Žádný cíl to ale nebyl. V ČR nám štěstí nepřálo a auta, která jsme si jeli prohlédnout byly dost prohnilé, nebo měly vysoký nájezd a nebo zas neměly motor co jsem chtěli my.

Nakonec jsme za auto zaplatili dvojnásobek, než byl náš limit. Jupí. Ale aspoň se to někam hnulo a my začali objednávat jako zběsilí: solární panely, kabely, tlačítka, kanystry, dřezy, hřebíčky, bity… Však asi víte a nebo alespoň tušíte co je všechno zapotřebí. Čas utíkal, oba bez práce jen s hlavou plnou snů a natěšený na to až se bude moc vyjet. 

Jaké auto jsme hledali?

Úplně první vyhlídnutá dodávka byla Fiat Ducato 2.3. Motory 2.3 jsou značky Iveco a na internetu si je hodně chválí. Na rozdíl od základní verze Fiat Ducato 2.2. V průběhu hledání, jsem ale zjistila, že je jedno jestli máte Fiat Ducato, Citroen Jumper nebo Peugeot Boxer. Ty auta totiž vypadají úplně stejně, jde o to jen vybrat správný motor. A tak se hledání rozšířilo i na stejně vychvalovaný třílitr, tři značky a i za hranice.

Chtěli jsme vyšší verzi auta a také delší (postel dva metry dlouhá)

Nájezd maximálně 150 000 km.

V dobrém technickém stavu (servisní knížka).

Pouze jedny boční dveře.

Neprosklený nákladní prostor.

Spíše tři sedačky vepředu a v dobrém stavu.

Bez rezi a bez poničených prahů.

Čtyřkolka vítaná.

 Jak dlouho nám přestavba trvala?

Měsíc! Ano přesně měsíc nám zabrala přestavba s tím, že jsme si prošli dobrou zkouškou. Měsíc s tím, že jsme měli již všechny díly nakoupené. Skoro každý den jsme natáčeli jak pokračujeme a mohli jsme to sestříhat na epesní, láskyplný video plný pomoci a úsměvů, jenže to by se pak jeden styděl kouknout na sebe do zrcadla, realita byla trochu odlišná 🙂 Ještě, že jsme dodávku předělávali na Moravě, kde jsou pohostinní a kde se chlastá.  Ale myslíme si, že až se těm videím budu moct zasmát i já, něco sestříháme. 

 

A jaké to teda máme auto? 

Citroen Jumper 3.0. L3H2 

Nájezd 105 000 km

Rok výroby 2011

Kastle skoro dokonalá, jen bude potřeba to někde přetřít. 

Nutné investice: výměna filtrů a kapalin a přihlásit auto do ČR.

Webasto máme originál, ale jestli budeme ještě v budoucnu nějakou dodávku předělávat, objednáme z Číny, mají dobrý recenze, tak bych se toho nebála. Cena je cca 3500 s tím, že montáž bychom zvládli sami na rozdíl od originálu, které nás vyšlo na 35 000 s montáží. Topení ale doporučuji. Za hodinu prý webasto spotřebuje půl litru nafty a hodinka k vytopení stačí ažaž.

Lednice super. Sice ta cena je přehnaná, ale bez ní si to nedovedu představit, už tak musíme z dumpster divingu vybírat jen ty nejzářivější kusy. Prostě se přehrabovat každý den několikrát v chladicím boxu, je to co nechceš.

 

 

V průběhu roka na cestě jsme měnili pouze boční zrcátko, které nám urazila dobrá duše v karavanu v Norsku. Musíme zaklepat, zatím Fufí za jedna. 

Závěr: Dála zapojil vše sám, když jsme se po 12 hodinách vrátili ze zahrady domů, ještě na internetu dohledával informace o tom jak zapojit solár a podobný čimčarády. A to já jsem už dávno dávala liškám dobrou noc. Dála je dobrej.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top